Manligt bröst

Gynekomasti – operation av manligt bröst

En ökning av bröstens volym i form av fett- och körtelvävnad hos män, gynekomasti, drabbar ungefär 30% av alla män någon gång i livet. Vid operationen tas den överflödig körtelvävnad bort kirurgiskt via ett snitt i kanten på bröstvårtan. Ingreppet kombineras ofta med fettsugning.

Prisindikation
Ingrepp/Behandling Från (inkl. moms)
Gynekomasti män 52 000 kr
Ingår: Logi, läkemedel, anestesi & kompressionsplagg

Operationen

Operationen utförs i narkos vilket betyder att du sover och är smärtfri under hela ingreppet. Efter operationen stannar du kvar en natt.

Uppföljning

Du får räkna med tillfällig missfärgning, svullnad och viss smärta efter operationen. Ibland behövs milda smärtstillande mediciner som du får med dig hem. Förband och stygn tas efter en till två veckor. Du kan börja arbeta efter 3-7 dagar och efter 3-6 månader kan du se det slutliga resultatet vilket är bestående.

Vi har valt att inte ha en fast prislista då varje patient är unik med unika förutsättningar. Dessutom är det ofta först vid konsultationen som vi tillsammans med dig kommer fram till vilket eller vilka ingrepp som är lämpligt för att nå ett vackert slutresultat. Hos oss ingår, förutom själva operationskostnaden, narkosen, läkemedel, återbesök , gördel och behå och i de flesta fall minst en övernattning efter operationen.

Här kan du läsa mer om vad som ingår när du bokar en operation på Victoriakliniken.

I stort sett visas alla priser inklusive moms, då alla ingrepp och behandlingar förutom de som görs av medicinska skäl är momsbelagda sedan årsskiftet 2014/2015. I de fall där priset anges exklusive moms beror det på att dessa ingrepp alltid utförs på medicinsk grund.

Ingrepp/Behandling Från (inkl. moms)
Gynekomasti män 52 000 kr

Ingår: Logi, läkemedel, anestesi &