Laserbehandlingar - Victoriakliniken - Plastikkirurgi

Laserbehandlingar

Aerolase® NEO Elite är ett genombrott inom medicinsk laser. Neo Elite är unikt skonsam och erbjuder hudföryngring genom en säker, effektiv och tolerabel metod som passar alla hudtyper och hudtoner. Neos unika 650-mikrosekundersteknologi attraheras av en kombination av melanin, hemoglobin och vatten i hudvävnaden – vilka alla bidrar till hudens tecken på åldrande. Neos laserenergi passerar genom huden för att selektivt värma dessa mål – utan negativa effekter – vilket resulterar i en klar och friskare hud. Pulsen på 650 mikrosekunder eliminerar obehag under behandlingen och ger säkra, mycket effektiva resultat, även för de mörkaste hudtonerna.

Victoriakliniken_laser

Om behandlingen

Hudens åldrande kan innebära många förändringar. Hudkvaliteten kan försämras med förstorade porer, struktur och slapp hud som resultat. Oönskade tillstånd som rodnad, synliga vener, solskador och åldersfläckar kan dyka upp. Acne kan vara ett problem även i vuxen ålder. NeoSkins 650 mikrosekunders-energi riktar sig primärt mot vatten i dermis (läderhuden) för att stimulera kollagenproduktionen, vilket minskar fina linjer, porer och stramar upp huden. Den riktar därefter in sig på melanin och hemoglobin – om det finns – för att rensa brunt pigment, rensa vaskulära lesioner och undertrycka inflammation. Denna NeoSkin-behandling är en snabb, skräddarsydd behandling för att möta varje patients specifika behov.

NeoSkin-behandlingar tar vanligen 20-60 minuter beroende på vilka tillstånd som behöver åtgärdas och hur stort behandlingsområdet är (ansikte, hals, bröst). Behandlingen är mycket säker, effektiv och tolererbar för alla hudtyper och kan utföras utan någon hudkylning, bedövningsmedel och till och med utan att man behöver vidröra huden.

Behandlingen är anpassad för:

Oönskat hår och inåtväxande hårstrån, rynkor, fina linjer och slapp hud, hyperpigmentering och för att jämna ut hudton och textur. Den kan också bidra till att minimera hudens porer, akne/acneärr, spindelådror/födelsemärken, rosacea och annan missfärgning av huden, solskador, lentigo, fräknar och lesioner, melasma, psoriasis samt ärr och bristningar.

NEOClear by Aerolase

Läkemedelsfri aknebehandling

NeoClear by Aerolase akneterapi är den perfekta lösningen för alla åldrar och alla hudtyper som lider av alla svårighetsgrader av akne. Denna säkra, effektiva och tolererbara behandling håller snabbt på att bli den “go-to” behandlingen för patienter som lider av akne.

Vad är NeoClear och hur fungerar det?

NeoClear by Aerolase erbjuder patienter i alla åldrar och hudtyper en ny säker, effektiv och tolererbar behandling för akne med hjälp av avancerad 650 mikrosekundersteknologi. NeoClear är en kraftfull aknebehandling som eliminerar de viktigaste faktorerna som orsakar akne, inklusive överskott av talgproduktion, inflammation och p. acnes bakterier. Vanligtvis krävs många olika behandlingar, mediciner och/eller hudvårdsalternativ för att hantera dessa faktorer, men NeoClear kan uppnå detta med en enda enhet. De unika inställningarna för enheten på 650 mikrosekunder tillåter energi att tränga djupt in i huden med en mycket säker och tolererbar puls för att minska talgproduktionen, undertrycka inflammation och förstöra p. aknebakterier i syfte att hjälpa till att ta bort nuvarande utbrott av akne samt för att stoppa dem i framtiden. Den djupa uppvärmningsenergin hjälper också till att bygga kollagen, vilket kan minska uppkomsten av akneärr och ge mer lyster i huden.

NeoClear är en specialbehandling och eftersom det inte finns några biverkningar, är den mycket bekväm och resultatet kan ses snabbt – på så lite som en enda behandling. NeoClear är ett utmärkt alternativ för patienter som inte vill eller kan ta receptbelagda mediciner. Därmed  utgör NeoClear en utmärkt, kostnadseffektiv lösning för patienter med akneproblem.